logo


המרד 29, ת.ד 50264, תל אביב, 61502 | טל. 03-6543210, פקס. 03-6543211, office@kedem-law.co.il

יצירת קשר

מלא פרטיך ונשוב אליך






איך מפתחים אפליקציה

כשבמוחו של אדם עולה רעיון שיכול להפוך למסחרי, הוא מתחיל 'להניע את הגלגלים' ולחשוב כיצד להפוך את הרעיון לפרקטיקה. אמנם צפויה לו דרך ארוכה עד שיגיע לשלב המיוחל שבו יש בידיו אפליקציה עובדת ומופצת באופן מסחרי, אך הדרך הזו אפשרית – אם יודעים להתכונן אליה היטב. אלו הצעדים שיש לבצע בעת פיתוח אפליקציה.

1.

למצוא איך לפתח את האפליקציה בפועל

הפיתוח הוא למעשה כל נושא התכנות, כלומר הבנייה של האפליקציה מאפס בשפת תכנות. אם יש לכם ידע בתחום, תוכלו לעשות זאת לבד ולחסוך אלפי שקלים (לעתים גם עשרות אלפים). אם אין לכם ידע בתחום, תצטרכו למצוא מפתח מיומן, או להיעזר בתכנות ייעודיות כמו App Inventor של גוגל, App Breeder, BuildAnApp ועוד.

2.

הגנה על ההמצאה שלכם

כמו כל יצירה או כל פטנט, גם האפליקציה שלכם זקוקה להגנה כדי שאיש לא יטען כי הוא בעליה או יבצע בה שימוש מסחרי שלא כחוק ובלי רשותכם. זו הגנה ששווה הרבה מאוד כסף, ושתבטיח בלעדיות למוצר שלכם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא בעזרת ניסוח פורמט זכויות יוצרים בינלאומי, שאותו תוכלו לנסח במשרד עו"ד יריב קדם, המתמחה בכך.

הסעיף הזה מתקשר לרוב האנשים גם לסעיף הסודיות – סעיף שמומלץ לחתום מול כל איש מקצוע חיצוני (מפתח, איש שיווק, משקיע ועוד), כדי שהרעיון לא ידלוף לפני שהאפליקציה מוכנה. זהו אכן סעיף חשוב, אך יש לזכור כי הוא לא נוגע לזכויות יוצרים.

3.

גיוס כסף ומשקיעים

בעיקרון, השלב הזה צריך להיות בראשכם ולצאת לפועל כבר מראשית התהליך, שהרי אתם זקוקים לכספים כבר בתחילת פיתוח האפליקציה. אם יש לכם כסף כזה, הסתדרתם. אם לא, הגיע הזמן לגייס כסף מחברים, מקרובים ואפילו ממשקיעים זרים – כן, כן, ממש כמו בסטארט אפ מתחיל.

4.

פרסום ושיווק

השלב הזה יגיע לאחר שהאפליקציה מוכנה ומזומנה לצאת לשוק, כמובן, אך כדאי להתחיל לחשוב עליו כבר כאשר הפיתוח נמצא בשלבים מתקדמים. חשבו מה הם השווקים שתרצו לפנות אליהם, איך תעשו זאת, האם תשתמשו ביח"צ ובאנשי שיווק מקצועיים, או שתעשו זאת לבד?

אגב, ישנה שאלה הקשורה לשלב זה שצריכה לבוא כבר בתחילת התהליך, והיא קשורה לפלטפורמה שבה תבנו את האפליקציה: האם זו תהיה אפליקציה לאנדרואיד, ל-iOS או לשתיהן? עניין זה ישפיע כמובן על התכנות ועל הפיתוח של האפליקציה, אך גם על השיווק, שהרי כל אחת מהשפות הללו פותחת בפניכם ערוצי שיווק נפלאים: ה-Google Play וה-AppStore.