logo


המרד 29, ת.ד 50264, תל אביב, 61502 | טל. 03-6543210, פקס. 03-6543211, office@kedem-law.co.il

יצירת קשר

מלא פרטיך ונשוב אליך






יש לי רעיון לאפליקציה – מה עושים עכשיו?

עולם המחשבים הפך את המרחק בין רעיון לבין המצאה בפועל לקצר מאוד, אבל מאז שהסמארטפונים נכנסו לעולמנו – מאותו רגע נדמה שכל מה שצריך הוא רעיון וזהו. הכול פתאום ממש פשוט. ובכן, זו טעות: למעשה, מציאת רעיון מעניין ואפילו מוֹכֵר היא העניין הקל בתהליך. מהרגע הזה, העניינים מתחילים להיות יותר מורכבים. יש לכם רעיון לאפליקציה? זה מה שמצפה לכם מהרגע שתתחילו לעבוד עליה.

שלב 1

המפתחים

אם יש לכם רעיון לאפליקציה, אתם צריכים להפוך אותו ממשהו מחשבתי למשהו מוחשי, ובמילים אחרות – לפתח אותו לאפליקציה של ממש, שאפשר להשתמש בה במכשירים החכמים, להוריד מה-App Store או מה-Google Play ועוד. בהנחה שאתם לא מבינים בתכנות ובפיתוח, אלא רק מביאים את הרעיון, עליכם למצוא מפתח או מפתחים לאפליקציה שלכם.

שלב 2

מימון

אז מצאתם מפתחים – אבל צריך לשלם להם, לא? רק העניין הזה לבדו צפוי להסתכם בכמה אלפי שקלים במקרה הטוב. ומה בנוגע לפרסום של האפליקציה בעתיד? שכירת מעצב כדי שיהפוך את האפליקציה למרשימה ויזואלית? כל אלו עולים כסף, ותצטרכו לממן אותם כבר מהשלב הראשון. לצורך זה אתם צריכים להביא כסף: שלכם, של הקרובים והחברים או של משקיעים חיצוניים. זה מביא אותנו לשלב הבא.

שלב 3

המשקיעים

כמעט כל סטארט אפ מתחיל (וכן, גם אתם נחשבים כסטארט אפ למעשה) מגייס לעצמו משקיעים כבר בשלבים המוקדמים ובוודאי בשלבים המאוחרים יותר. גיוס משקיעים הוא לא דבר קל: אתם צריכים לשכנע אנשים זרים לשים את כספם על רעיון שהם לא יודעים בוודאות אם יצליח ומתי. כדאי מאוד שתשקיעו הרבה מחשבה בשלב הזה.

שלב 4

תכנית עסקית

אנחנו מציבים את השלב הזה כאן, אך הוא בהחלט משהו שצריך להתחיל לעבוד עליו מ'שלב אפס' של האפליקציה, ובוודאי לאחר גיוס המשקיעים. התכנית העסקית תבהיר לכם ולמעורבים באפליקציה שלכם מה הם הזמנים המשוערים עד ליציאת האפליקציה, מה ייעודה של האפליקציה, למי היא פונה, על בסיס מה האפליקציה תניב לכם כסף (אם בכלל) ועוד.

שלב 5

הפרסום

השלב הזה מתייחס לרגע מאוד חשוב – רגע יציאת האפליקציה לאוויר. בשלב הזה אתם מחליטים איך לפרסם אותה כדי שתגיע לכמה שיותר אנשים: האם מפה לאוזן? דרך הרשתות החברתיות? אולי בכלי התקשורת המסורתיים, כמו הטלוויזיה? זה הזמן להחליט.

ומעל לכול:

הגנה בזכויות יוצרים

זהו לא שלב, זוהי חובה שצריכה ללוות אתכם במחשבה מתחילת התהליך, ולהפוך לפרקטית כבר בשלב גיוס המפתחים. הגנה בזכויות יוצרים היא דבר קריטי לאפליקציה שלכם – וכדאי לעשות אותה במקום שבו מבינים את התחום, כמו משרד עו"ד יריב קדם, מומחה למשפט ולטכנולוגיה. עשו את זה, ותוכלו לעבור את כל התהליך בראש שקט.