מכשור רפואי | עו"ד יריב קדם - היי-טק, סטארט-אפ וקניין רוחני //

מכשירים רפואיים בעולם טכנולוגי

הרפואה המודרנית מתקדמת כל העת, ובצעדי ענק. נדמה כי בכל יום אנחנו שומעים על פיתוחים חדשים, מחקרים מעניינים ומוצרים פורצי דרך. רוב רובה של ההתקדמות הזו מתאפשרת הודות לחדשנות הטכנולוגית אשר מתרחשת כמעט במקביל: כיום, הרפואה היא ענף של טכנולוגי חדשנית יותר מאי פעם, מה שדורש גם מהחברות העוסקות בתחום לשנות את תפיסתן ולהתאים עצמן לקידמה.

מציאות מדומה

    לתאום פגישת ייעוץ שלח/י פרטיך






    יריב קדם, עו

    יריב קדם, עו"ד ונוטריון, בעל תארים ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטאות חיפה ותל אביב בהתאמה, בעל ותק של יותר מ- 20 שנה בייעוץ ובליווי משפטי של חברות היי-טק, סטארט-אפים ועסקים בינלאומיים, fמנטור באקסלרטורים כגון של מיקרוסופט ושל AppleSeeds, כיועץ משפטי להאקטונים רבים, ומי שהיה הבעלים של אפפלאב, חממה לפיתוח אפליקציות ומוצרים טכנולוגיים.

    בין לקוחותיו הבולטים ניתן למצוא חברות הייטק רב לאומיות, עסקים בינלאומיים מצליחים, וסטארטאפים שזכו בהשקעות ובפרסים בינלאומיים כגון-

    Enquantum (cybersecurity software), Keepulse (medical software), SeeVoov (tourism App), MyTower (towers management App), Skilpe (education software), Snobemakeup (makeup machine), La-Tweez (cosmetics apparatus), Café-Café (chain of coffee shops), ISM (safes technology), Pandoor (indoor doors), Israeli Diamond Institute, Zamberg (metal products), Dr. Nader Butto (alternative therapies), CIMS Israel (PCB optical inspection), Ham-Let UCT (flow control machinery), Vocalix (telecommunications), Getty Images (digital pics bank), BAE Systems Rokar (weapons developement), Abloy (locks & door-cylinders), or Dyson Israel – BNZC (cyclone technology ).

    קרא עוד >>


    • מעל 20 שנות ליווי סטראט-אפים וחברות הייטק
    • הקמת סטארטאפים מוגנים משלב הרעיון
    • הגנה בינ"ל, מפת דרכים חכמה, צוות מנטורים בכיר
    • תכנית פיננסית, תכנית גיוס משקיעים

    עולם הרפואה של היום: הייטק לכל דבר ועניין

     הרפואה היא אחד התחומים הממחישים יותר מכול עד כמה מסייעת הטכנולוגיה לאדם, ומדגימה בצורה נהדרת כמה ניתן להתקדם בעזרת פיתוחים ומכשירים טכנולוגיים חדשניים. פיתוחים שנשמעו כמו חלום רחוק או כמו מדע בדיוני עד לפני שניים ושלושה עשורים, הם כיום עניין שבשגרה בעולמנו.

    זרועות קיברנטיות, מוצרים רפואיים ממוזערים, כלי ניתוח זעירים, גלולות הכוללות בתוכן מצלמה ומסתובבות בגופנו, ביצוע ניתוחים מבלי לפתוח את גופו, כלי מעבדה מתקדמים ועוד – כל אלו הם פתרונות חדשניים אשר שינו לחלוטין את הרפואה של ימינו, הפכו את הטיפולים למדויקים יותר ועוזרים לנו להיות בריאים יותר, ולחיות חיים איכותיים יותר, בתוחלת שנים גבוהה הרבה יותר.

    אין ספק שפיתוחים חדשניים הללו שינו גם את המהות העסקית של עולם הרפואה, והפכו כל חברה רפואית המתעסקת בפיתוח מוצרים כאלו, לחברת הייטק לכל דבר ועניין. מרכזי פיתוח, הקצאת משאבים רבים לענייני מחשוב ותוכנה, גיוסי הון ושיווק בינלאומי מקרבים את החברות הללו יותר ויותר לתחום תעשיות העל, תוך שמירה על זיקה מהותית לעולם הרפואה עצמו.

    להסתכל על עולם הרפואה בעין טכנולוגית

     אין ספק שהמגמה הזו מחייבת חברות רבות בעולם הרפואה לעבור שינוי תפיסתי, כפי שציינו כבר בתחילה. זהו שינוי שיהפוך אותן מחברות רפואיות 'נטו', לחברות הרואות עצמן כחברות הייטק חדשניות, על כל המשתמע מכך. מכאן גם נגזרת תשומת הלב הרבה ביותר הנוגעת כמובן לשמירה על הטכנולוגיה שאותה פיתחה החברה – מהלך ששווה עבור חברות כאלו כסף רב.

     למי שאינו בקיא, נדמה כי אין כל קשר בין עולם הרפואה לבין רישום פטנט והגנת קניין רוחני בכלל – אך לא כך הדבר: חשוב להבין כי כל תהליך, מכשיר, מכונה ומוצר טכנולוגי שמפותח על ידי החברה חייב בהגנה משפטית ראויה, באמצעי קניין רוחני. תהליך רישום פטנטים ומדגמים או עיצובים, לדוגמה, הפך להיות נפוץ ורווח מאוד בעולם הרפואה של היום.

    חדשנות ברפואה – יתרון טכנולוגי תחרותי

    כדי ליצור יתרון טכנולוגי על פני מתחריה, חשוב מאוד לדעת כיצד עושים זאת נכון, בתהליך של חדשנות תחרותית: כיצד בודקים באופן אמפירי את מגמות השוק, המתחרים, מוצרים של המתחרים, הגנות קניין רוחני למוצרים אלו, ההזדמנויות שיש לחברה להתפתח טכנולוגית מבחינת עלות מול תועלת, כיצד שומרים על הפיתוחים הטכנולוגיים ומגנים עליהם, כיצד מבטיחים שמוצר ישיג את מטרותיה של החברה גם מבחינה מסחרית ושיווקית. לגבי כל אלו רצוי להתייעץ עם עו"ד בקיא בתהליכי חדשנות תחרותיים ופנים-ארגוניים.


    מן התקשורת

    ראיון של עו"ד קדם ב"שש כלכלי" על אפליקציית פפר של בנק לאומי

    מפת הדרכים להקמת סטארט-אפ משלב הרעיון

    ראיון ברדיו תל אביב עם ענבר שנהב – פורמט זכויות יוצרים לאפליקציה

    שימוש לא חוקי בתמונה ברשתות חברתיות – 'פרקליטים עד הבית', רשת.

    איך רובוטים שואבים את הפרטיות שלכם? 'שבע אקטואלי', כאן.

    איך מקימים סטארט-אפ לאפליקציה? ראיון ברדיו תל אביב

    צור קשר