//
כעורך דין ומנטור לסטארטאפים עם ניסיון של מעל ל- 25 שנה בליווי מיזמי טכנולוגיה הדרך להקמת סטארט-אפ לאפליקציה מתחילה בהגנה משפטית ובדיקת התכנות כלכלית, ממשיכה עם תוכניות גיוס משקיעים, וכוללת את כל ההיבטים הטכנולוגיים והעסקיים עם ההגנה המשפטית המתבקשת. בתכנון האסטרטגי אנחנו פועלים ומלווים את הסטארט אפ במספר מישורים הכוללים:
הקמת סטארט אפ אתנו משלבת את כל ההיבטים שסטארט-אפ צריך – טכנולוגיים, עיצוביים, כלכליים, שיווקיים, מיתוגיים ועוד.
עו"ד יריב קדם הוא מוביל אסטרטגי של צוות מומחים מכל התחומים שהסטארט אפ צריך, עם נסיון מקצועי של כל אחד מהם העולה על 25 שנה, ומפת דרכים אסטרטגית לסטארט-אפ, כדי להקים את הסטארט-אפ הטכנולוגי שלך משלב הרעיון.
יריב קדם, עו"ד ונוטריון, בעל תארים ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטאות חיפה ותל אביב בהתאמה, בעל ותק של יותר מ- 20 שנה בייעוץ ובליווי משפטי של חברות היי-טק, סטארט-אפים ועסקים בינלאומיים, fמנטור באקסלרטורים כגון של מיקרוסופט ושל AppleSeeds, כיועץ משפטי להאקטונים רבים, ומי שהיה הבעלים של אפפלאב, חממה לפיתוח אפליקציות ומוצרים טכנולוגיים.
בין לקוחותיו הבולטים ניתן למצוא חברות הייטק רב לאומיות, עסקים בינלאומיים מצליחים, וסטארטאפים שזכו בהשקעות ובפרסים בינלאומיים כגון-
Enquantum (cybersecurity software), Keepulse (medical software), SeeVoov (tourism App), MyTower (towers management App), Skilpe (education software), Snobemakeup (makeup machine), La-Tweez (cosmetics apparatus), Café-Café (chain of coffee shops), ISM (safes technology), Pandoor (indoor doors), Israeli Diamond Institute, Zamberg (metal products), Dr. Nader Butto (alternative therapies), CIMS Israel (PCB optical inspection), Ham-Let UCT (flow control machinery), Vocalix (telecommunications), Getty Images (digital pics bank), BAE Systems Rokar (weapons developement), Abloy (locks & door-cylinders), or Dyson Israel – BNZC (cyclone technology ).
תכנון מפת הדרכים כולל מספר שלבים, כאשר השלב הראשון הוא בכל מקרה הגנת האפליקציה באמצעות פורמט זכויות יוצרים בינלאומי ו/או פטנט לאפליקציה. אנו מייעצים ליזם מה נכון למיזם ומבצעים את תהליכי הרישום
הדרך להגשמת חלום הסטארט-אפ מרעיון לאפליקציה עוברת דרך מספר נדבכים כגון הגנת זכויות קניין רוחני, הסכמים משפטיים, הקמת חברה בע"מ וכן דרך משקיעים, מעצבי ומפתחי אפליקציות, שיווק האפליקציה ועוד.
מה נכון לעשות מתי? התשובה היא שמפת הדרכים העקרונית שגיבשנו במשך שנים רבות של ניסיון עם סטארט-אפים, תעזור לכם למצוא את הנתיב הנכון דרך השלבים ההכרחיים.
לאחר שדאגנו להגנת האפליקציה באמצעות פורמט זכויות יוצרים בינלאומי ו/או פטנט, השלב הבא הוא עסקי וכולל בדיקת התכנות כלכלית ומיתוג, כשלב מקדים לכיוס השקעה ראשונה.
באמצעות מיתוג אנחנו בוחרים שם, מעצבים לוגו, ומגדירים את השפה המיתוגית של הסטארט-אפ שתלווה את עיצוב האפליקציה והחומרים הנלווים לה, כדי לתכנן מראש את התדמית של האפליקציה בהתאם לאופיה ומטרתה.
התכנית העסקית העתידית תכלול את המודל העסקי הכדאי ביותר של הסטארט-אפ, לאחר בחינה ביקורתית של מודלים עסקיים ושיווקים של מתחרים ישירים/עקיפים. הכנת יתר התוכנית העסקית תיעשה לאור האסטרטגיה השיווקית של המיזם וההכנסות הצפויות מהמודל העסקי וההוצאות הצפויות.
בשלב הבא ניתן לבצע את האפיון הטכנולוגי של האפליקציה ובהמשך תכנון ממשק משתמש (UI), עיצוב ופיתוח/תכנות, על בסיס המידע המצטבר עד כה.
במקביל מתארגנים משפטית עם חברה, תקנון חברה מותאם למשקיעים, רישום סימני מסחר לשם וללוגו והסכם השקעה.
יש לתכנן את הסטארט-אפ כך שיפיק מזומנים כעסק עפ"י מודל עסקי מתוכנן מראש על מנת שגם משקיעים יראו בו נכס אטרקטיבי להשקעה. עסקים כמו Gett, Waze, ואחרים נקטו בגישות אסטרטגיות שונות זו מזו בגיוס משקיעים, ואלו מודלים שאנו בוחנים בליווי הסטארט-אפ שלך, ומתכננים עבורך גיוסי משקיעים פיננסיים ואסטרטגיים.
כך למשל, אחת האסטרטגיות הרוחות היא פלטפורמה המספקת הכנסה פאסיבית ליזם, מעין מרקט-פלייס (Market-Place) המפגיש קונים ומוכרים בשוק מסוים עם רווח לאפליקציה מהעסקאות בין הצדדים.
בשלב מסויים – מוקדם או מאוחר, מתעוררת אפשרות למכירת הסטארטאפ לצד שלישי, מכירה המכונה "אקזיט".
מכירת סטארט אפ הינה עסקה שבה הצד המוכר מעביר לקונה את זכויות הבעלות או חלקן בחברה ובזכויות הקניין הרוחני זה ובידע הנלווה לפיתוחה, להבדיל מרשיון שימוש באפליקציה המותיר את זכויות הבעלות אצל המוכר.
מכירת הזכויות באפליקציה נבדלת אף ממכירת חברה או מניות בחברה שבבעלותה האפליקציה. מי שקונה את זכויות הבעלות באפליקציה או חלקן הופך לבעלים של הזכויות שקנה, בתמורה לכסף, מניות, או תמורה מוסכמת אחרת.
זכויות הבעלות באפליקציה כוללות את כל הזיקות כלפיה לרבות פורמט זכויות יוצרים בינלאומי לאפליקציה, ידע מקצועי (Know-how), סודות מסחריים ייחודיים, תוצרים כגון קוד מקור ועיצובי מסך, הסכמים ורשיונות רלבנטיים, ועוד.
הצעד הראשון הינו פגישת אבחון וייעוץ אסטרטגית-משפטית כיצד להקים סטארט-אפ. פנו אלינו בטופס יצירת קשר.